Datasprut

For spesielt interesserte, eller biler som orginalt er utstyrt med uegnet innsprøytnings-system, kan vi montere og justere datasprut. Dette er et topp moderne ettermarkeds innsprøytnings-system som styrer motorens bensintabell i forhold til last/trykk, tenning, ladetrykk , egne fleximaps med mere

8 Stk dysedrivere, 8 tenningsdrivere, closed loop lambda controller innebygd, closed loop boost controller, eksostemp-kontroller, Styring for E-gass( for biler uten gassvire). Klargjort for det nye innsprøytningssystemet feks TFSI Vag og lignende systemer + mye mere

Kan også leveres i større utgave som heter "Motorsport" med flere finesser (spør for info

Leveres også for dieselbiler men til en annen pris, ring for info.

Slike innsprøytning-system er blitt svært avanserte og gir store muligheter ved trimming. Vi har erfaringen til å sy sammen custom ledningsnett, samt montere datasprutet for så å justere dette på vår rullende landevei.

Dette systemet er et av de beste på markedet i dag som er laget i Sverige (Svensk manual;)

Bilen blir også like kjørbar som en originalbil, noe som de fleste sliter med.

Nira i7X (ny modell)

bilde

 


NIRA i3+( Utgått Modell)

Nedenfor er et bilde av Nira i3+ "sprut", som kan tilpasses original innsprøytning og ledningsnett på en bil, ved å koble sammen bilens orginale motorstyring med den nye. På denne måten beholder man "originalt utseende" i motorrom, og har muligheten til å gå tilbake til orginalt ved senere anledning. Ved de fleste innstallasjoner (ca95%) blir original ecu tatt bort, da er Nira i3+ overlegen da den har fått påskrevet alle ledninger hvor de skal kobles.

På flere av dagens datasprut system føres det logging på f.eks turtall, bensin, turbotrykk, tenning, eksostemperatur og lambda. Dette forenkler mappingen, og fører til en sikker tuning. På flere system kan det legges inn alarmer hvis bestemte verdier blir overskredet.

Sitat fra kunder

1: "Jag sänkte tiden på 402 m med 8 tiondelar och höjde topphastigheten med 20 km/h. Enda förändringen jag gjorde var att installera NIRA i3 och mappa om motorn." - Ted Modén, Audi S2 -1991

2: "NIRA rk är den mest lättanvända mjukvaran jag testat." - Eric Lycke, laboratorieansvarig på institutionen för förbränningsteknik, KTH

3: "Det gick otroligt snabbt att mappa med NIRA i3. Efter att hårdvaran var installerad tog det bara 15 minuter att få motorn körbar." - Michael Ivarsson, Trendab Motorsport

Link til Nira Motorsport

Grunleggende om Nira i3+

Tekniske data

 

Del denne siden med andre!

Share on FacebookShare on Twitter